Aftalevilkår af 1. september 2025
1. ZEAEYE
1.1. Denne aftale indgås med ZEAEYE ApS, Kongelysvej 14, 2820 Gentofte, CVR-nr.: 37940437 (“ZEAEYE”).
1.2. Du kan kontakte os via e-mail på info@onboard.blue eller på telefon +45 71 96 90 86.
1.3 Aftalen vedrører levering af en ZEAEYE tracker (herefter ’tracker’) med tilhørende abonnement.
2. Aftalevilkår
2.1. Disse vilkår er til enhver tid tilgængelige på www.onboard.blue/zeaeye-tracker.
2.2. Disse vilkår er gældende for dig som privatkunde, idet det forudsættes, at du er myndig person over 18 år med bopæl i Danmark.
2.3. ZEAEYE kan løbende foretage ændringer af disse aftalevilkår, produktets sammensætning, mv. ved at ændre aftalevilkårene på sin hjemmeside, hvorefter de opdaterede vilkår er gældende. 
2.4. Alle informationer til går dig via elektroniske kommunikation i form af e-mail og SMS. Det er derfor et krav at du har en aktiv e-mailadresse, samt et aktivt dansk mobilnummer.
3. Aftaleindgåelse
3.1. Aftalen indgås ved, at du via ZEAEYE’s hjemmeside, pr. telefon, ved fjernsalg eller på e-mail afgiver en ordre og modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail, som bekræfter din adresse, valg af produkter og kontaktinformationer. Din bestilling er gældende, når du har indtastet og accepteret betaling; enten direkte på hjemmesiden eller vedudnyttelse af fremsendt betalingslink. Aftalen kan ligeledes indgås i forbindelse med, at du har bestilt en bådforsikring hos Søassurancen Danmark (SØDK) og duer pligtig at have en ZEAEYE tracker med aktivt abonnement i forbindelse medopnåelse af rabat og aftale hos SØDK. Aftalen anses for indgået ved dinafgivelse af bestilling, og det konkrete leveringstidspunkt fastlægges af ZEAEYE i ordrebekræftelsen, da leveringstidspunkt afhænger af flere konkrete forhold, herunder din adresse. ZEAEYE har også i helt særlige tilfælde muligheden for at hæve aftalen allerede ved modtagelsen af din afgivelse af ordre, se punkt 6.
3.2. Hvis Aftalen er indgået pr. telefon eller på e-mail eller ved andet fjernsalg anses aftalen for indgået ved din accept afaftalen, og fortrydelsesfristen løber herefter fra det tidspunkt. Du vil også i disse tilfælde af aftaleindgåelse udenfor ZEAEYE’s hjemmeside modtage en ordrebekræftelse per e-mail.
3.3. Der er en bindingsperiode på 6 måneder gældende fra aktiveringsdato. 
4. Aftalens ophør
4.1. Aftalen kan opsiges af dig med 30 dages varsel, dog tidligst til udløb af bindingsperioden. Herefter fornyes aftalen for 1 år ad gangen, medmindre du har opsagt senest 14 dage inden påbegyndelse af ny aftale periode.
4.2. Aftalen kan til enhver tid opsiges af ZEAEYE med 30 dages varsel ved manglende betaling efter rykning for betaling elleranden misligholdelse. Se i øvrigt punkt 9.
4.3. Hvis du bliver opsagt af ZEAEYE, tilbagebetaler ZEAEYE af egen drift eventuel forudbetalt abonnementsafgift, der refunderes forholdsmæssigt.
4.4. Hvis du fortryder eller opsiger dinaftale, skal du for egen regning og risiko returnere det tracker og evt. tilbehør, som du eventuelt måtte have modtaget fra ZEAEYE. Udstyret skal sendesmed omdeling/levering til adressen til: ZEAEYE A/S, Rosenborggade 1A, 1130 København. Det er dit eget ansvar at dokumentere, at udstyret er behørigt returneret.
5. Fortrydelsesret
5.1. Der er 14 dages fortrydelsesret fraaftaleindgåelsen.
5.2. Du kan udnytte din fortrydelsesret ved at kontakte os per e-mail eller telefon. Bemærk, at du ved at udnytte dinfortrydelsesret i forbindelse med, at trackeren er købt som en del af din bådforsikring hos SØDK, er pligtig er meddele SØDK dette, da forsikringen og rabatten er betinget af, at du har en ZEAEYE tracker med aktivt abonnement hos ZEAEYE. Din fortrydelsesret er gældende, når du har modtaget bekræftelse fra ZEAEYE om modtagelse af din opsigelse i forbindelse med fortrydelse.
5.3. Hvis du ikke returnerer udstyret rettidigt, opkræver ZEAEYE rykkergebyrer og eventuelt erstatning i henhold til gældende prisliste, som findes på www.onboard.blue/zeaeye-tracker.
6. Levering
6.1. Leveringsdatoen fremgår af dinordrebekræftelse.
7. Udstyr
7.1. Du låner den tracker, som bruges til bådtracking fra ZEAEYE.
7.2. ZEAEYE sender trackeren til dig til nærmeste pakkeshop, medmindre du mod gebyr ønsker trackeren sendt til den anden adresse oplyst af dig ved bestilling.
7.3. Hvis du ikke afhenter fremsendt tracker, kan ZEAEYE opkræve gebyr for at genfremsende udstyr.
7.4. Lånt tracker og tilbehør skal returnerestil ZEAEYE indenfor angivet frist. Hvis trackeren ikke returneres inden for angivet frist, har ZEAEYE ret til at opkræve erstatningspris.
7.5. Hvis du får ombyttet din tracker, og ikkereturnerer den gamle tracker inden for angivet frist, har ZEAEYE ret til at opkræve dig gebyr for ikke-returneret udstyr. Dette gælder også, når dintracker skal ombyttes grundet batteriskift. 
8. Priser
8.1. Gældende priser for tracker, udstyr og abonnement vil fremgå på www.onboard.blue/zeaeye-tracker.
8.2. Den aftalte pris fremgår ligeledes af ordrebekræftelsen.
8.3. ZEAEYE kan løbende ændre sine priser. Eventuelle prisstigninger vil først være gældende f.o.m. næste licensperiode. 
8.4. Ved prisstigninger kan du opsige det prisjusterede produkt med virkning fra den dag prisændringen træder i kraft. I tilfælde af at du har flere Aftaler, er det kun det prisjusterede produkt, der kan opsiges. Dette gælder også inden en eventuel bindingsperiodes udløb. Eventuelle forudbetalinger vil da blive refunderet forholdsmæssigt.
9. Fakturering og betalingsbetingelser
9.1. Du betaler din regning med automatiskkortbetaling eller MobilePay. Det fremgår på betalingsvinduet, hvilke typer afbetalingskort, der kan benyttes til betaling af dit abonnement hos ZEAEYE. 
9.2. Det er dit ansvar, at der til enhver tid er registreret et gyldigt betalingskort eller MobilePay-konto hos ZEAEYE, samt at der er dækning herpå. 
9.3. Betalinger sker årligt for et år frem adgangen.
9.4. Såfremt du betaler for sent, fremsender ZEAEYE en rykker for den manglende betaling.
9.5. Hvis du ikke betaler i overensstemmelse med rykkeren, fremsendes endnu en rykker med et inkassovarsel.
9.6. ZEAEYE kan lade tredjemand varetageinddrivelsen af det skyldige beløb.
9.7. Ved forsinket betaling kan ZEAEYE opkrævemorarenter og andre gebyrer i overensstemmelse med gældende ret.
9.8. Ved forsinket betaling har ZEAEYE ret til at lukke din forbindelse, indtil det skyldige beløb er betalt, og betingeåbning af fuld betaling af restancen. Ved åbning opkræves desuden et genåbningsgebyr.
9.9. Din manglende betaling anses ikke som en opsigelse af Aftalen, men som din væsentlige misligholdelse af Aftalen. Sådanmisligholdelse giver ZEAEYE mulighed for at ophæve aftalen, samt opkræveeventuel restbinding.
9.10. ZEAEYE har mulighed for at kreditvurdering, herunder ved at indhente oplysninger om dig fra uafhængige kreditoplysningsbureauer eller offentligt tilgængelige registre.
10. Kommunikation
10.1. Kommunikation mellem dig og ZEAEYE foregår via e-mail og sms, og du skal derfor sikre dig at oplysningerne du har opgivet altid, er opdaterede. Du skal opdatere dine kontaktoplysninger i Onboard appen ved skift af e-mailadresse og/eller mobilnummer eller ved at kontakte os per mail eller telefon. 
11. Persondata
11.1. ZEAEYE ApS er data-ansvarlig for de personoplysninger, der indsamles om dig og behandles i medfør af denne aftale.
11.2. ZEAEYE’s persondatapolitik samt hvilke oplysninger, vi behandler om dig, kan du altid finde og læse på www.onboard.blue/legal/terms.
11.2. ZEAEYE forbeholder sig retten til at ændre selskabets persondatapolitik ved at opdatere vores privatlivspolitik. Vedvæsentlige ændringer vil du blive adviseret direkte, eksempelvis pr. e-mail.
12. Overdragelse
12.1. Hvis du ønsker at overdrage din tracker og tilhørende abonnement til 3. part, betragtes oprettelsen til den nye part som et nysalg jf. punkt 3 Aftaleindgåelse. Eventuel restbindingsperiode på den gamle kontrakt vil blive afskrevet, såfremt den nye oprettelse ikke fortrydes. 
12.2. Hvis du eller tredje part fortryder den nye oprettelse, vil eventuel restbindingsperiode på den gamle kontrakt bliveopkrævet.
13. Erstatningsansvar
13.1. Både du og ZEAEYE er erstatningsansvarlige efter dansk rets almindelige regler.
13.2. Hverken du eller ZEAEYE er ansvarligefor indirekte tab.
13.3. Indirekte tab omfatter, men er ikkebegrænset til, tab for afbrydelse af indhold som følge af forstyrrelser eller afbrydelser af tjenester, tab af data, avancetab, tab af goodwill, tab af profit mv.
13.4. Du skal skadesløs holde ZEAEYE for skader på eller bortkomst af ZEAEYE’s udstyr, der er installeret hos dig.
13.5.  ZEAEYE er ikke forpligtet til at yde erstatning, såfremt den manglende levering eller afbrydelse mv. skyldes forhold uden for ZEAEYE’s kontrol, herunder men ikke begrænset til strømafbrydelse, ildebrand, krig, strejke, lynnedslag, lockout, frost og oversvømmelser, herunder også lockout og strejke blandt ZEAEYE’s egne medarbejdere eller underleverandører.
14. Klagebehandling
14.1. Du kan til enhver tid klage skriftligt til ZEAEYE. Klagen skal enten sendes pr. e-mail til info@onboard.blue eller pr. post til ZEAEYE ApS, Rosenborggade 1A, 1130 København.
14.2. ZEAEYE vil besvare din klage inden 30dage fra modtagelsen. 
15. Lovvalg og værneting
15.1. Denne aftale er undergivet dansk ret og de danske domstole ved dit hjemting.